Cukinia i łosoś wędzony - para doskonała



Moim faworytem są placuszki z cukinii podawane z kwaśną śmietaną i łososiem - robię je często przy okazji spotkań ze znajomymi, oczywiście najlepiej smakują latem, gdy są robione z młodych cukinii i jedzone na świeżym powietrzu. Dziś podam Wam przepis na makaron z cukinią i łososiem, ale trochę inny niż się zazwyczaj w przepisach podaje...

czyli krótki makaron,cukinia w kostkę, łosoś i śmietana :)
Ja użyłam spaghetti, zieloną część cukinii pokroiłam we wstążki a z białej zrobiłam pyszny kremowy sos. Danie wyszło bardzo smaczne, ale i ładnie wyglądające. Spokojnie do podania na włoską kolację ze znajomymi :)
Niżej podam też inny ciekawy przepis na mus z cukinii zapiekany z łososiem. I risotto :)
Ale na początek

SPAGHETTI Z CUKINIĄ, WĘDZONYM ŁOSOSIEM I KREMOWYM SOSEM

Składniki:
  • Spaghetti
  • 2 cukinie
  • Łosoś wędzony
  • 2 ząbki czosnku
  • Oliwa EVO
  • Sól, pieprz zielony
  • Ew. śmietana, serek ricotta, serek philadelphia (może być łososiowy)
Wykonanie:
  1. Cukinie umyć, odkroić końcówki i okroić cienko zieloną część – nożem odkroić paski wzdłuż. Paski pokroić na cienkie wstążki  – grubości mniej więcej tagliatelle J
  2. Białą część cukinii pokroić w drobną kostkę i wrzucić na patelnię razem z oliwą i ząbkiem czosnku. Podsmażyć, wlać pół szklanki wody i gotować do miękkości. Doprawić solą i pieprzem, czosnek wyjąć.
  3. Przełożyć z patelni do miseczki i odstawić do przestudzenia.
  4. Makaron ugotować al dente. 
  5. W czasie gdy makaron się gotuje podlać trochę oliwy na patelnię, dorzucić drugi ząbek czosnku i poddusić zielone wstążki cukinii.
  6. Białą część cukinii zmiksować (ja po prostu rozdrobniłam wypukłą stroną widelca). Można zmiksować tylko cukinię lub dodać do niej śmietanę czy serek. Ja dodałam opakowanie Philadelphii mini (40g). Doprawić.
  7. Do zielonych wstążek cukinii dodać pokrojonego na wstążki wędzonego łososia.
  8. Spaghetti wymieszać z kremowym sosem, wyłożyć na talerz i posypać wstążkami z łososiem. Można posypać parmezanem.

Na PLACUSZKI Z CUKINII Z ŁOSOSIEM przepis podawałam tu  klik


RISOTTO, jak to risotto robi się zwyczajnie, ale smakuje nieźle. Tyle, że ja jakoś fanką risotta nie jestem. Uwielbiam to ze szparagami oraz z dynią i gorgonzolą.
Czyli: oliwa+szalotka+cukinia w kostkę+ryż. Podprażyć. +białe wino, odparować. + wywar (najpierw szklanka, potem uzupełniać gorącym). + łosoś+masło, koperek lub natka. Odstawić na 5 minut. +ew. kawałki wędzonego

A MUS Z CUKINII Z ŁOSOSIEM PIECZONY zrobiłam tak:
2 cukinie w kostkę, na patelnię z oliwą i posiekanym czosnkiem z natką. Poddusić, posolić, ostudzić.
Zmiksować z 2 jajami, 60ml śmietany, pieprzem i solą (z solą ostrożnie, bo łosoś słony).
Wyłożyłam silikonowe foremki do muffinek plasterkami łososia, wlałam mus i zapiekałam ok. 25 minut w 180 stopniach. Po wyjęciu trzeba je ostudzić i dopiero podawać (bo inaczej będą płynne).