Polenta z grzybami (polenta ai funghi porcini)


Jesteśmy właśnie na nartach w Abetone, na granicy Toskanii i Emilli Romanii. To region znany z grzybów (i z jagód), więc w restauracjach królują dania z grzybami. Jedliśmy tagliatelle z grzybami, grzyby smażone, raviolli z ziemniakami z grzybami, pizzę z grzybami (pyszna!). Oczywiście wszędzie jest też polenta z grzybami - jedno z bardziej typowych dań "górskich".
My za polentą nie przepadamy. Właściwie w domu przyrządzałam ją tylko raz - robiłam właśnie polentę z grzybami. Ale w Toskanii jest popularna, w sklepach można kupić kilka rodzajów kaszy i różne gotowe mieszanki i gotowe dania na bazie polenty.
Tutaj znów skusiłam się na to danie - może się jednak przekonam? Może nie umiałam docenić tego smaku...
Nie, jednak nie. To po prostu kasza kukurydziana z grzybami z patelni,. Smaczna, ale bez zachwytu. Proste,wiejskie danie :)
Przepis wrzucam, bo to jednak blog 'toskańskie smaki" :)
Kiedyś jadłam polentę z grzybami w Volterze, ale podaną inaczej, jako przystawkę. Polenta była twarda, pokrojona w kawałki i podgrzana n grillu. Na tym grzyby, ale posiekane drobniuteńko, też ciepło. To akurat było bardzo smaczne. 
Na zdjęciu powyżej polenta, którą kiedyś robiłam w domu. Na końcu zdjęcie dania, które dostałam wczoraj na kolację.

Składniki:
  • kasza kukurydziana/ polenta
  • borowiki pokrojone na kawałki (świeże lub mrożone)
  • masło
  • ząbek czosnku
  • sól, pieprz
  • natka pietruszki
  • ew. parmezan

Wykonanie:
  • Przygotować kaszę zgodnie z przepisem na opakowaniu. 
  • Na patelni rozpuścić masło, wrzucić ząbek czosnku z całości, zaromatyzować.
  • Czosnek wyjąć, wrzucić grzyby, podsmażyć.
  • Doprawić sola, pieprzem i dusić do miękkości. 
  • Wyłożyć na polentę, posypać natką, podawać. 
  • Można tez posypać parmezanem. 
Smacznego!


Polenta, którą dostałam w restauracji (kasza nie była twarda, ale taka raczej płynna, do jedzenia raczej łyżką niż widelcem :)