Czarne spaghetti z kalmarami (nero di seppia con calamari)



Podobne danie już tu opisywałam, ale tym razem podałam kalmary z czarnym makaronem i wyszło naprawdę przepyszne! A więc jeszcze raz, może Was zachęcę - to naprawdę banalnie proste w przygotowaniu, a kalmary na pewno uda Wam się kupić (może w Macro?). Ja kupuję w całości, świeże z Morza Śródziemnego (większe ok. 20-25cm), albo rozmrożone (ok. 10 cm)

Składniki:
  • makaron barwiony sepią (spaghetti lub tagliatelle)
  • kalmary (na 2 osoby miałam pół kilograma malutkich całych kalmarów, rozmrożonych)
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 suszone papryczki peperoncino (lub peperoncino z młynkiem)
  • pól szklanki białego wina
  • pół puszki pokrojonych pomidorów/ 2 świeże dojrzałe pomidory
  • garść posiekanej natki
  • oliwa EVO
  • pieprz
Wykonanie: 
  1. Jeśli kalmary mamy w całości to należy je najpierw oczyścić, tak jak już opisywałam klik
  2. Na patelnię wlać oliwę, wcisnąć czosnek i wrzucić papryczki.  Podgrzać.
  3. Dodać kalmary i podgrzewać mieszając kilka minut.
  4. Wyjąć papryczki (jeśli dawaliśmy w całości), wlać wino, odparować.
  5. Dodać pomidory, przykryć i dusić ok. 15 minut.  W międzyczasie dorzucić ¾ natki.
  6. W tym czasie ugotować makaron al dente.
  7. Makaron przełożyć bezpośrednio na patelnię z kalmarami, dolewając trochę wody z gotowania. Zamieszać i chwilę podgrzać razem.
  8. Wyłożyć na talerze, posypać pozostałą natką i podawać.
Smacznego!