Orzotto z warzywami na salsie cukiniowej


Do tego dania użyłam kaszy orzo, ale można ją spokojnie zrobić np. z pęczakiem.  
To kolejne danie z serii kasza+warzywa, ale ja je po prostu bardzo lubię. Robi się je szybko, są oczywiście bardzo, bardzo zdrowe, a poza tym pięknie, kolorowo wyglądają! Prawda?
Składniki:
  • szklanka kaszy orzo lub pęczak
  • mały bakłażan
  • papryka czerwona i żółta (użyłam po połówce)
  • marchewka
  • cebula (dałam szalotkę)
  • cukinia
  • wywar warzywny
  • sól, pieprz
  • oliwa
  • zioła (do wyboru świeży majeranek, tymianek lub mięta)
Wykonanie:
  1. Kaszę po przepłukaniu wstawić do gotowania w osolonej wrzącej wodzie.
  2. Bakłażana pokroić na małe kawałki, usmażyć na oliwie, posolić. Zdjąć do miseczki.
  3. Na tę samą patelnię wrzucić pokrojone w małą kostkę papryki, dolać oliwę, przesmażyć. 
  4. Dolać trochę gorącego wywaru, dodać marchewkę, posolić, poddusić. Przełożyć do miseczki z bakłażanami.
  5. Nadal na tę samą patelnię dolać trochę oliwy i wrzucić pokrojoną w kostkę cebulę, poddusić podlewając wywarem. Dodać pokrojoną w ćwierćplasterki cukinię i podsmażyć razem. Posolić, dodać zioła.
  6. Część cukinii z cebulą i wywarem przełożyć do miksowania (do naczynka, w którym będzie można zmiksować ), do pozostałych na patelni warzyw dodać warzywa z miseczki i ugotowaną al dente kaszę. Podgrzać razem. Doprawić.
  7. I teraz efektowana sztuczka podpatrzona w telewizji u kucharzy :)) cukinię z cebulką zmiksować i wylać artystycznie na talerzyk :) jeśli jest już chłodna proponuję ją podgrzać, np. już na talerzu, w kuchence mikrofalowej. 
  8. Na salsie rozłożyć orzotto i udekorować wybranym ziołem.
Smacznego!


Uwagi:
Ja zarówno bakłażana, jak i papryki do tego dania obrałam ze skórki. Tak po prostu, ostrym nożykiem.

J. zobaczył zdjęcie i... źle mu się skojarzyło ;) a mi się podoba, choć może salsa rzeczywiście jednak nie wygląda efektownie? :)))