Szybki cytrynowy makaron z KREWETKAMI


Bardzo fajny przepis, ten makaron robiłam już wiele razy i spokojnie mogę go Wam polecić.
Przepis od marghe_72 (znowu). Jej blog to: http://miszmasz-marghe.blogspot.it/


Składniki:
  • makaron spaghetti
  • duże krewetki (najlepiej surowe, jeśli macie mrożone to trzeba je rozmrozić) 
  • 1-2 ząbki czosnku
  • 1 suszona papryczka peperoncino 
  • cytryna ekologiczna
  • oliwa
  • ew. ciut białego wina
  • sól, pieprz
  • pomidor 


Wykonanie:
  1. Zagotować wodę na makaron.
  2. Krewetki oczyścić - zależnie od tego, jakie macie. Ja miałam świeże bez głów. Obrałam je ze skorupek i pozbawiłam (ekhem...) przewodu pokarmowego...
  3. Wstawić spaghetti do gotowania.
  4. Zetrzeć skórkę z cytryny i wycisnąć z niej sok. 
  5. Na patelnię wlać oliwę, wcisnąć ząbek czosnku, wkruszyć peperoncino. 
  6. Wrzucić krewetki i krótko obsmażyć. 
  7. Zdjąć krewetki z patelni. 
  8. Na patelnię włożyć łyżkę masła, dodać skórkę cytryny, wlać sok, doprawić solą i pieprzem (można podlać białym winem - niewiele). Chwilę podgotować (do ew. odparowania wina).
  9. Pomidora pozbawić skórki, pestek i pokroić na kawałki.
  10. Na patelnię z cytrynowym sosem wrzucić makaron, dodać krewetki, chwilę razem podgrzać mieszając dokładnie.
  11. Dodać pomidora, wymieszać i od razu podawać. 
Smacznego!

Ps. do niedawna myślałam, że świeże krewetki (i zamrożone, ale nie gotowane) są szare, a takie ugotowane są różowe. Okazuje się jednak, że krewetki mogą być też czerwone.
Dziś na targu kupiłam takie:


To krewetki czerwone, świeże, z Atlantyku. A tak w ogóle to doczytałam w Wikipedii, że istnieje 2500 gatunków krewetek! wiedzieliście?